Atmosférické role ti nabízí možnost ztvárnit jednu z předem určených rolí. Tyto role, jsou klíčové pro dotvoření atmosféry hry a podporují herní mechanismy či dějovou linku. Vzhledem k tomu, že tyto postavy mají jistou zodpovědnost vůči hře, protože dotvářejí její atmosféru účelově (obchodníci, významné postavy pro děj..) je výše registrace za tyto postavy menší než u běžných rolí/hráčů. Na každou roli máme i jisté specifické požadavky, které je potřeba splňovat. Obchodníci obdrží vše potřebné pro chod svého krámku včetně samotného zboží. Jiní zase veškeré podklady k herním mechanikám, které jsou s nimi spojené. Nakonec všichni popisy svých postav a jejich motivací a cílů v osadě. Herně se ti však dostane takřka stejného zážitku, jako běžným hráčům. Nejsi v ničem omezen a můžeš stejně jako ostatní využívat kompletní potenciál hry a herních mechaniky. Nemusíš mít obavy, že by jsi musel například coby obchodník stát celý den u pultu a nesměl se hnout. Prostě zavřeš a půjdeš si na několik hodin po svých, ve hře je obchodníků více, takže ani to není omezující. Ani dohlížení na průběh herních mechanik není práce na celý den. Máš jen ve hře větší zodpovědnost vůči hráčům a hře samotné, za to získáš levnější vstupné a významný post v komunitě samotné. Kdo by si chtěl naštvat kněze, obchodníka nebo místního farmáře.
Pokud jsi si nějakou roli vybral, stačí během registraci ve volbě frakce zvolit položku „Atmosférická postava“ a níže napsat jméno zvolené postavy. Jinak můžeš ve svém výběru vzít v úvahu i klasické herní postavy pro běžné hráče.
Červeně označené role, jsou již registrovány a tedy nedostupné !!
* Postavy označené hvězdičkou * může hrát muž i žena. Pohlaví tak u těchto rolí není směrodatné a může jí hrát prakticky kdokoliv. Popis postavy je pak dodatečně zohledněn podle registrace příslušného hráče.
Jestliže máš k dipozici pro danou roli i nějaké případné rekvizity velmi rádi uvítáme pokud si je vezmeš sebou. A vybranou roli tak svým osobitým způsobem obohatíš.
INKVIZITOR*
Vyšetřovatel z řad Osvěty. Před dopadem sloužili pouze jako odborníci pro výklad slova božího a řešení sporů uvnitř církve. Dnes zastupují moc zákonnou. Jsou vyšetřovateli, soudci, porotci a někdy i samotní kati. Tento inkvizitor přichází do osady vyšetřit události okolo otce Jonáše. Jeho napadení a následně jeho odchod z osady neznámo kam. Jaké příčiny a události k těmto činům vedly a proč otec nedokončil svou božskou misi zde v osadě. Případně najít viníka tohoto pochybení, pokud jím není samotný otec Jonáš. Inkvizitor přichází v doprovodu dvou členů ortodoxní Osvěty na znamení vážnosti okolností jeho přítomnosti zde a jako demonstrace síly a moci, která za ním stojí.
MARVAN
Velmi inteligentní a cílevědomý zvěstovatel Osvěty, který do osady přišel na konci poslední zimy. Od dětství až do své dospělosti působil v řadách Osvěty, rovněž se mu dostalo i patřičného vzdělání což z něj dělá i neobvyklého rétora. Celkově je Marvan charismatický mladý muž. Byť na první pohled může působit nedůvěryhodně, při prvních slovech si většinou každého získá. Je zde, aby opět na nohy postavil skomírající Osvěty v osadě, aby dodal víru a ukázal cestu všem věřícím a na správnou cestu přivedl i všechny ostatní. Zaplňuje tak prázdné místo po zmizelém otci Jonášovi.
JOAKIM
Vůdce přítomné frakce Sogende. Joakim je skvělý taktik a velitel, proto byl i logicky zvolen za vůdce. Jako vůdce však již tolik neexceluje. Svědomitě se stará o své lidi a dodržuje tradice, za což je i vážený. Diplomacie a styky již však pokulhávají. Do značné míry to vynahrazuje jeho charisma, ale to taky není vše. Převzal velení po zesnulém Kallaxsonovi a část svých lidí poslal na pomoc do dobité osady Cyril jako vyjádření omluvy v souvislosti s nově navázaným spojenectvím. Joakim se však jako vůdce velmi zdráhá a je obezřetný v poskytování všemožných technologických vymoženosti vhodných pro dnešní svět, které si přivezli z Kalmarského společenství sebou.
BOB*
Bývalý člen jednotky Sogende, ale taky bývaly farmář, který se po usazení v osadě vrátil se svému farmářskému řemeslu. Díky svým zkušenostem a znalostem dnes zastupuje post hlavního agronoma osady. Pomáhá tak místním farmářům s jejich počínáním, aby úroda dosáhla lepších výsledků. Zároveň zprostředkovává výrobu užitečných doplňků pro farmaření. Jde o pohodovou, ale za to zodpovědnou práci. A jako člen frakce Sogende přispívá komunitě.
ORIN*
Pomocná síla v baru Čerchill’s PUB. Jde o velmi houževnatou a svéhlavou postavu. Při práci brblá a má o vedení baru své vlastní představy, ale svou práci odvádí a v nepřítomnosti samotné barmanky TAYI jí i zastupuje. Dokud platí, tak maká. Často má na starosti i zajišťování zásob pro samotný bar. Občas s hosty zapřede rozhovor jindy jejich přítomnost a objednávky jen přechází nesrozumitelným brbláním. Přátelit se asi se všemi nebude, ale na konexe rozhodně nezapomíná.
pan SPONKA* (vstup zdarma)
Nejde o klasickou herní postavu a i proto má vstup na akci absolutně zdarma. Je zde pro to, aby pomohl hráčům během hry. A to ať už v otázce řešení nějakého herního problému nebo rady jak postupovat nebo klasické kde, co a jak. Tedy živá nápověda přímo ve hře. K dispozici bude mít veškeré potřebné podklady, ale nutná je jejich znalost pochopitelně předem. Nejde o lehkou postavu, za to velmi užitečnou. Hráči raději problém nebo svou otázkou komunikují, než dohledávají v přítomných tištěných textech. Excentrický, ale odpovídající vzhled a neustálý pohyb po prostoru je součástí postavy. Pokud máš o tuto postavu zájem, ale máš nějaké dotazy obrať se na organizační tým.
ERNEST
Relativně nedávno neměl o jeho existenci ještě nikdo snad ani ponětí. Byl však pilným studentem a učněm samotného kronikáře Kosmase. Po jeho smrti si dal tu práci, aby shromáždil vše co po Kosmasovi zbylo a mohl tak v jeho díle pokračovat. Sic členem frakce Nový věk, musí na své reputaci stále ještě pracovat, aby měl jako kronikář všude dveře otevřené s ohledem na jeho příslušnost. Mladý Ernest se tak stává oficiálně novým kronikářem osady z řad Nového věku.
KAPUTO*
Kaputo je zdatný obchodník z osady Cyril. Jako jeden z prvních obchodníků dorazil právě do osady Leskovec. K jeho smůle však jako rukojmí tehdy ještě znepřátelených Sogende. Po všech útrapách a potom co se dozvěděl o osudu osady Cyril, rozhodl se zůstat u nás a následně pak navázat obchodní styky se stanicí Mošnov. Stal se tak druhým obchodníkem v osadě společně s Hanibalem. Jedni tvrdí, že jde o váženého obchodníka, druzí tvrdí, že je jedna ruka s Hanibalem. Další prostě jen vítají, že je víc možností jak a kde obchodovat. Kaputo je velmi svérázný člověk. Nemá sklony k násilí, ale také se nenechá snadno zastrašit. Obchodníkem je tělem i duší.
Veškeré obchodní sortiment dodáván ze strany ORG týmu, hráč hraje pouze svou roli a obchoduje s dodaným zbožím.
HAKL
Jak sám říká, je rukou zákona. V tomhle „městečku“ je však nový. Hakl je houževnatý, zásadový a nekompromisní člověk. Pochází z velmi dobře organizované a zásobené skupiny. Někdo jim říká soudci, jiní šerifové atp. Hlavní je, že se pohybují po celém nám známém území. Občas se i někde na nějakou dobu usadí než vybudují zázemí a fungující systém. Vymáhají právo a chrání pořádek. Sami si stanovili kodex a pravidla, nově vznikajícího světa po dopadu a teď ho všude prosazují. Udělají vše pro to, aby dohlídli na to, aby se tyto nové pořádky sjednotily všude. Podle všeho je jich několik desítek (možná i víc) a jsou dobře vyzbrojeni. Hakl k nám dorazil teprve předevčírem, ale už se stihl činit.